آفرینک
X

گربه آوازه خوان (1369)

گربه آوازه خوان

فیلم گربه آوازه خوان راجع به یک خواهر و برادر هست. حسنی همراه خواهرش گلدونه، تو پرورشگاه زندگی می­کنن. روزی یه زن و شوهر برای انتخاب بچه‌ای بر ... ادامه متن

  • این محتوا در حال حاضر در دسترس نیست
  • ایران
  • 1+ ساعت
  • دوبله
  • 3+ سال

معرفی گربه آوازه خوان

فیلم گربه آوازه خوان راجع به یک خواهر و برادر هست. حسنی همراه خواهرش گلدونه، تو پرورشگاه زندگی می­کنن. روزی یه زن و شوهر برای انتخاب بچه‌ای برای به فرزندی قبول کردن، به پرورشگاه میان و گلدونه مورد توجه اونا قرار می­گيره. اما وقتی كه اون‌ها با توافق مدير پرورشگاه قصد دارن گلدونه رو با خودشون ببرن، حسنی با تكرار اين واقعيت كه اون‌ها پدری دارن كه اون‌ها رو از سر فقر و ناچاری جلوی پرورشگاه گذاشته و بالاخره می‌آد و پیداشون می‌کنه، از بردن گلدونه جلوگيری می­كنه. وقتی حستی با مخالفت ديگران روبرو می­شه، تو يه شب بارونی همراه خواهرش از پرورشگاه فرار می­کنه. اونا سرگردون و خسته از پيدا كردن پدر، از فرط گرسنگی در رستوران تعطيل شده‌ای رو میزنن. كارگر رستوران ظرفی از غذای گرم براشون میاره. با پراكنده شدن بوی غذا تو فضا، گربه‌های گرسنه سر می­رسن و غذا رو می‌خورن. در كشاكش جنگ و گريز بين گربه‌ها و بچه‌ها، گربه‌ای به کمک حسنی و خواهرش می‌آد. بعد از این اتفاق، به تدریج دوستی حسنی و گلدونه با گربه، شكل می­گيره و مستحكم می­شه. گربه‌ها به امید این‌ که اگه پدر بچه‌ها رو پیدا کنن به وضعیت و موقعیت خوبی دست پیدا می‌کنن، جستجوی گسترده‌ای رو آغاز می­کنن و . . . کمتر کسی پیدا می­شه که فیلم گربه آوازه­ خوان اثر معروف دهه شصت رو ندیده باشه. تماشای گربه­ ها با صداهایی جادویی چون ناصر طهماسب، ایرج رضایی، اصغر افضلی، مرتضی احمدی و . . . لذت زیادی داره. برای بار چندم هم که شده دیدن این فیلم موزیکال و کمدی رو از دست ندید.

شخصیت­های فیلم گربه آوازه خوان

حسنی: برادر گلدونه که به همراه خواهرش در پرورشگاه زندگی می­کنه و به امید پیدا کردن پدر به همراه خواهرش از پرورشگاه فرار می­کنه. گلدونه: خواهر حسنی که به همراه برادرش به دنبال پدرش می­گرده. آق اوستا: گربه بزن بهادر محل که به حسنی و گلدونه برای پیدا کردن پدرشون کمک می­کنه. پدر: پدر حسنی و گلدونه که سال­ها پیش، از سر فقر و ناچاری دختر و پسرش رو کنار پرورشگاه رها می­کنه.