آفرینک
X

پاتال و آرزوهای کوچک Patal and Small Wishes (1368)

پاتال و آرزوهای کوچک Patal and Small Wishes

داستان فیلم پاتال و آرزوهای کوچک درباره پسربچه‌ای به اسم وحید هست. وقتی مادر وحید براش یک کره جغرافیا می‌خره اتفاق‌های عجیبی شروع میشن. داخل ... ادامه متن

  • برای تماشا، وارد حساب کاربری خود شوید
  • ایران
  • 1+ ساعت
  • دوبله
  • 3+ سال
  • HD

معرفی پاتال و آرزوهای کوچک

داستان فیلم پاتال و آرزوهای کوچک درباره پسربچه‌ای به اسم وحید هست. وقتی مادر وحید براش یک کره جغرافیا می‌خره اتفاق‌های عجیبی شروع میشن. داخل کره جغرافیا، موجود عجیبی به اسم پاتال زندگی می‌کنه. اون قدرت شگفت‌انگیزی داره و می‌تونه آرزوهای ناممکن اما کوچک وحید رو برآورده کنه. یک جورهایی شبیه غول چراغ جادو. وحید از این فرصت استفاده می‌کنه و آروزهای خودش، خواهرش شیرین و دوستاش رو برآورده می‌کنه. یکی از آرزوهای وحید اینه که جای اون با پدرش عوض شه. وحید بره سر کار و باباش بره مدرسه. هم‌چنین جای خواهرش، شیرین، هم با مادرشون عوض بشه. پاتال عوض این آرزوهای کوچک از وحید می‌خواد کمکش کنه تا به سرزمین خودش برگرده. ولی آرزوهای اونها کلی دردسر و اتفاق عجیب درست می‌کنه. اگه می‌خواید بدونید وحید و پاتال چطوری با این دردسرها کنار میان، پس حتمن فیلم پاتال و آرزوهای کوچک رو ببینید. توی فیلم چند تا ترانه زیبا و باحال هست که باعث می‌شه این فیلم تقریبن قدیمی سینمای ایران رو بیش‌تر دوست داشته باشید. تازه ممکنه بابا و مامانتون هم از این فیلم خاطره‌هایی داشته باشن. چون تقریبن 30 سال پیش ساخته شده و چند بار هم از تلوزیون پخش شده. فیلم سینمایی پاتال و آرزوهای کوچک یک فیلم کمدی و فانتزی است که فیلمنامه‌اش رو رضا کیانیان نوشته. جزو منتخبین 25 سال سینمای کودک و نوجوان ایران هم بوده. هم‌چنین برای اولین بار در سال 1368 تو پنجمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان ایران»، که تو تهران برگزار می‌شه، بین 19 فیلم، به عنوان یکی از سه فیلم متعلق به فیلم‌سازان ایرانی، اکران شده.

شخصیت‌های فیلم پاتال و آرزوهای کوچک

وحید: شخصیت اصلی که کره جغرافی عجیب رو از مادرش هدیه می‌گیره. پاتال: موجود عجیبی که توی کره جغرافی زندگی می‌کنه و می‌تونه آرزوها رو برآورده کنه. شیرین: خواهر وحید. وحید آرزو می‌کنه که جای شیرین با مادرش عوض بشه. محسن و حمید: از دوستای وحید هستن.