آفرینک
X

کیسه برنج Bag of Rice (1375)

کیسه برنج Bag of Rice

فیلم کیسه برنج درباره دختر کوچولوی شیطونی به اسم جیران هست. جیران توی یه خونواده پرجمعیت زندگی می‌کنه. بعضی وقتها خواهرهای بزرگترش به اون زور می‌گ ... ادامه متن

  • برای تماشا، وارد حساب کاربری خود شوید
  • ایران
  • 7.2 امتیاز
  • 1+ ساعت
  • دوبله
  • 3+ سال
  • HD

معرفی کیسه برنج

فیلم کیسه برنج درباره دختر کوچولوی شیطونی به اسم جیران هست. جیران توی یه خونواده پرجمعیت زندگی می‌کنه. بعضی وقتها خواهرهای بزرگترش به اون زور می‌گن و یا نمی‌ذارن کاری که دوست داره رو انجام بده. بابای جیران توی یه خشک‌شویی کار می‌کنه. وضع مالی چندان خوبی نداره اما خب همه خونواده سعی می‌کنن به یه شکلی کمک کنن. داستان برمی‌گرده به دوران بعد از جنگ که هنوز از طرف دولت کوپن برنج و قند و شکر داده می‌شد. خونواده‌ها بعد از این‌که کوپن از طرف دولت اعلام می‌شد برای خرید اون به یکی از مغازه‌های محل می‌رن. سهمیه کوپن برنج اعلام شده، اما پسر معصومه خانم (همسایه خونواده جیران) وقت نمیکنه و گرفتن برنج رو پشت گوش می‌ندازه. یه روز صبح، معصومه‌ خانم که از نانوایی برمی‌گرده، پسرش رو سر کوچه می‌بینه که داره سرکار می‌ره و حسابی هم دیرش شده. هر چی معصومه خانم اصرار می‌کنه کوپن‌ها رو هم با خودش ببره پسرش گوش نمیده. تصمیم می‌گیره خودش این‌کار رو انجام بده و برای خرید برنج، به مغازه بره. این وسط، جیران هم که حوصله‌اش تو خونه سر رفته و از طرفی هم می‌خواد یه کاری انجام بده، به معصومه خانم اصرار می‌کنه که اون رو همراهی کنه. اما مغازه محله بسته است و اونا برای گرفتن برنج، باید به یه مغازه دورتر برن و بعد از گرفتنش اون رو به یه شکلی به خونه برگردن. توی مسیر یه سری از آدم‌ها به این دو نفر کمک می‌کنن و حتی جیران هم به پارک می‌ره و اون‌جا کمی بازی می‌کنه. فیلم کیسه برنج داستان یه روز معمولی و آدمهای معمولی شهر هست. وقت رو از دست ندین و به تماشای این فیلم کمدی و نوستالژیک بشینین.

معرفی شخصیت‌های فیلم کیسه برنج

جیران: این دختربچه 5 ساله بامزه، دختر کوچیک خونواده است. جیران یه کم شیطون و بازیگوشه. اون گاهی هم با خواهر بزرگترش که مدرسه می‌ره جروبحث و دعوا می‌کنه. معصومه خانم: همسایه خونه جیرانه که قصد داره برای گرفتن برنج کوپنی به مغازه‌ای دور بره.