آفرینک
X

نون و گلدون A Moment of Innocence (1374)

نون و گلدون A Moment of Innocence

داستان فیلم سینمایی نون و گلدون درباره کارگردانی هست که می‌خواد ماجرایی رو که سال‌ها پیش براش اتفاق افتاده، تبدیل به فیلم کنه. سال‌ها پیش این ... ادامه متن

  • برای تماشا، وارد حساب کاربری خود شوید
  • ایران
  • 8.0 امتیاز
  • 1+ ساعت
  • دوبله
  • 7+ سال
  • HD

معرفی نون و گلدون

داستان فیلم سینمایی نون و گلدون درباره کارگردانی هست که می‌خواد ماجرایی رو که سال‌ها پیش براش اتفاق افتاده، تبدیل به فیلم کنه. سال‌ها پیش این کارگردان  قصد داشته با چاقو پاسبانی را خلع سلاح و از اسلحه‌اش برای مقاصد انقلابیش استفاده کنه. برای این کار نقشه‌ای می‌کشه. تو این کار دختر خاله‌اش هم بهش کمک می‌کنه. اون هر روز می‌ره پاسبان رو می‌بینه و باهاش صحبت می‌کنه تا حواسش او را پرت کنه. حالا کارگردان پاسبان را پیدا میکنه و از قصد و نقشه‌ای که داشته براش می‌گه. ازش می‌خواد تو ساخت فیلم کمکش کنه. پاسبان فکر می‌کرده دخترخاله کارگردان، سال‌ها پیش درواقع عاشقش بوده. حالا از جوانی که نقش جوانی‌هاش رو بازی میکنه، می‌خواد به دختر شلیک کنه. از طرفی جوانی که قراره نقش جوانی‌های کارگردان رو بازی کنه، حاضر به چاقو زدن به پاسبان نیست. اون دنبال راه مسالمت‌آمیزی می‌گرده. می‌تونید این فیلم آموزنده و درام رو که خیلی هم قدیمی و خاطره‌انگیزه، همراه با خانواده‌تون ببینین. نون و گلدون که یکی از آثار مهم کارگردان سینمای ایران، محسن مخملبافه که در سال 1374 ساخته شده. جالبه بدونید همه بازیگران فیلم با اسم و فامیل خودشون و درواقع در نقش خودشون تو فیلم بازی می‌کنن. اگه علاقمند به دیدن فیلمی با فضاهای واقعگرایانه هستید فرصت رو از دست ندید و این فیلم آموزنده و زیبا رو همین الان ببینید.  در ضمن، بد نیست بدونین این فیلم جایزه بهترین صدابرداری رو از چهاردهمین دوره فیلم فجر برده. مجید انتظامی بخاطر موسیقی‌ای که برای این فیلم ساخته، نامزد بهترین سیمرغ موسیقی جشنواره بوده.  

شخصیت‌های فیلم سینمایی نون و گلدون

میرهادی طیبی: نقش پاسبان رو بازی می‌کنه. محسن مخملباف: نقش کارگردان رو بازی می‌کنه. عمار تفتی: نقش جوانی های کارگردان رو بازی می‌کنه. علی بخشی جوزم: نقش جوانی های پاسبان رو بازی می‌کنه. حنا مخملباف: نقش دخترخاله کارگردان رو بازی می‌کنه.